Mŕtva nevesta berie staré známe „láska až za hrob“ príliš doslovne.
Vo svete selfies, Snapchatu, Instagramu a Musical.ly by nejeden povedal, že zachytávanie momentu v časopriestore sa stalo prirodzenou funkciou ľudskej existencie. Na tom pochopiteľne nie je nič zlé, niekto jednoducho zažíva momenty, ktoré si chce pripomenúť a mnohí sú dokonca atraktívni natoľko, aby si zaslúžili byť označení za fotogenických.
Aj pre nich sa však nájde jedna otravná činnosť. Rodinné fotografie. Môžete sami seba presviedčať o tom, ako milujete svoju rodinu a fotografovanie, stále bude niečo nepríjemné na celom snímacom procese. Navyše každý vie, že ho raz bude čakať spomienkový večer a na FB mu začnú blikať oznámenia o označení na fotografiách.
Teraz si predstavte, že ani po smrti vám s fotkami nedajú pokoj. Taká bola situácia v devätnástom a v dvadsiatom storočí, keď sa v roku 1839 začala rozmáhať prvá komplexná metóda fotografovania zvaná dagerotypia. Tieto fotografie vyšli o dosť lacnejšie ako namaľované portréty a kultúra posmrtných fotografií sa začala usádzať vo viacerých európskych krajinách a s menšou popularitou aj v USA.
Pre rodinných príslušníkov bolo veľmi vzácne mať aspoň túto poslednú fotografiu zosnulého. V súčastnosti sa nám to môže javiť ako bizarné a desivé, a aj to sú dôvody na to, že posmrtné fotografie sú bohaté na mýty, legendy a lži. Z konceptu post-mortem fotografie sa stal dokonca aj biznis.
Ruský horor The Bride je dejovo zasadený do tejto bizarnej kultúry fotografií. Nastya so svojim čoskoro manželom odcestovala do svojho rodného domu za svojou rodinou. Hneď po príchode si začne všímať zvláštne správanie obyvateľov a čím je bližšie k záhadnému slovanskému svadobnému rituálu, tým viac ju začnú pohlcovať desivé vízie.
Režisér Svyatoslav Podgayevskiy (Block 18, Queen of Spades) sa však svojim hororovým počinom snaží vyrozprávať komplexnejší príbeh o zvláštnom obrade a jeho spojitosťou s peklom a tenkou hranicou medzi životom a smrťou. Známe posmrtné fotografie sú totiž úplne o niečom inom, než si ľudia myslia.
Vo filme si zahrali aj Victoria Agalakova, Aleksandra Rebenok, Vyacheslav Chepurchenko. Horor The Bride vyšiel v Rusku už 19. januára, od 4. mája sa však chystá na medzinárodnú scénu a pre túto príležitosť vyšiel oficiálny medzinárodný trailer.
Trailer:
Zábery z filmu:
Plagát:
[…] horory Nevesta (The Bride, 2017) či Piková Dáma (Queen of Spades, 2015). Písali sme o ňom pri Neveste a naposledy pri horore Konvert (The Envelope, 2017), no z tohto projektu sa dal pre kreatívne […]