EXKLUZÍVNE: Rozhovor s režisérom hororu The Hatred

Michael G. Kehoe je režisér hororu The Hatred a krátkeho filmu Hush. Prečítajte si náš rozhovor a dozveďte sa o filme i o samotnom režisérovi viac.

O filme sme podrobne písali v našom článku, ktorý nájdete tu.

Horormagória: Váš krátky film Hush z roku 2015 doteraz získal až 34 ocenení. Jedno z nich však vyčnieva. Ide o ocenenie The Craven Award, ktoré je udeľované tým najlepším krátkym hororovým filmom. Pravdepodobne každý filmár má isté predstavy o úspechu svojho projektu a akej odozvy sa môže dočkať. Aká bola Vaša reakcia na tak obrovský úspech a na fakt, že samotná hororová legenda Wes Craven (Séria A Nightmare on Elm Street, Scream…, pozn. redakcie) označila Váš film za jeden z najlepších?

Michael G. Kehoe:  Vôbec som získanie tejto ceny neočakával. Bol som neskutočne hrdý už len na to, že sme sa dostali do oficiálneho výberu. Bohužiaľ, na festival (kde sa udeľovali ceny, pozn. redakcie) som nešiel, no zúčastnil sa ho môj známy. Festival sa odohrával na ostrove Catalina Island a počas ceremónie odovzdávania cien som dostal telefonát. Ten bol kvôli zlému signálu v šumivej kvalite a vôbec som osobu na druhej strane nerozumel. Až na druhý deň som sa dozvedel, že náš film bol vybraný samotným Wesom Cravenom ako jeden z najlepších krátkych hororov. Bol som neskutočne ohromený a zároveň sklamaný. Mal som na ten festival ísť. Ale osud mal k tomu zrejme svoje dôvody. Do dnešného dňa som hrdý na ten maličký film a na všetkých, ktorí na filme pracovali.

Horormagória: Hush je veľmi pekne natočený hororový filmík zakladajúci si na atmosfére a záverečnom šikovnom zvrate, no stále si ctí tradičné trópy hororového žánru. Jeho premisou je mladá študentka dávajúca pozor na malé dievčatko počas búrkovej noci. Bolo Vašim plánom tento krátky film prerobiť na celovečerný horor už predtým, ako ste sa dočkali toho skvelého úspechu? Alebo to prišlo prirodzene neskôr?

Michael G. Kehoe: Scenár k celovečernému filmu som mal napísaný už predtým, stále sme však na ňom ešte pracovali. Tá scéna, ktorú sme vybrali ako krátky film, bola inšpirovaná mojimi synmi dvojičkami, keď mali 5 rokov. Každý večer som musel ísť k ním do izby a skontrolovať im šatník a priestor pod posteľou, než som mohol zhasnúť svetlo a odísť. Tá napísaná scéna ma všade prenasledovala a po rozhovore s DP Johnom Connorom sme sa túto scénu rozhodli natočiť ako krátky film. Samotná scéna bola však natočená s tým úmyslom, aby dokázala stáť na svojich vlastných nohách. Čiže išlo o klasický proces skrz storyboarding a natáčanie jednotlivých momentov.

Horormagória: Celovečerná verzia krátkeho filmu Hush nesie názov The Hatred. Krátkometrážny film a celovečerný film sú totálne odlišné monštrá. Čo funguje v krátkom filme nemusí fungovať v 90 minút dlhom snímku. S akými výzvami ste sa museli pri písaní scenára a réžie filmu popasovať?

Michael G. Kehoe:  Čo sa nachádza vo vašej hlave sa zvyčajne dostane aj na papier, potom záleží len na rozpočte a na časovom harmonograme. Človek musí byť občas dosť flexibilný a niektoré elementy musí buď poprehadzovať alebo ich kompletne odstrániť. Keďže som mal scenár k filmu napísaný a súčasne sme pracovali na krátkom snímku, mali sme dostatok času a priestoru na prípravy vrátane storyboardingu a kastingu. Už vtedy som mal podchytených Johna Connora a Michaela Trenta. Všetci traja dokopy fungujeme na rovnakej vlnovej dĺžke, čo sa týka ideí a dizajnu. Celý proces tak prebiehal ľahko a vďaka našej synchrónnosti bol o úroveň vyššie. Po tejto istej ceste sme chceli kráčať aj pri produkcii celovečerného filmu. Pri písaní scenára vždy počúvam hudbu, ktorá mi vytvára podklady pre scény. Zvyknem počúvať filmovú alebo klasickú hudbu. Každá pieseň mi v mysli odohrá celú scénu a počas počúvania napr. v aute, si začnem robiť poznámky pre rôzne momenty. Potom si už len sadnem, napíšem konkrétne sekvencie za použitia poznámok a počúvam pesničky, ktoré pasujú k jednotlivým scénam. Tommy Harper (COO produkčnej spoločnosti Bad Robot, producent a režisér,pozn. redakcie) a ja sme spolu ešte diskutovali o snímku a spoločne sme písali poznámky.

Horormagória: Trailer k The Hatred debutoval pred pár dňami. Príbeh sa točí okolo štyroch mladých žien na návšteve vidieckeho domu svojho profesora. Potom sa však stane niečo desivé. Čo majú fanúšikovia hororu očakávať od vašej vidiny žánru?

Michael G. Kehoe:  V prvom rade musíte byť úprimný k hororovým fanúšikom. Nie sú hlúpi. Sú odovzdaní pre tento žáner a ten sám o sebe má rôzne príchute. Sú tú monštrá, vampíri, zombíci, sérioví vrahovia a duchovia, len aby som ich niekoľko vymenoval. Keďže som nikdy predtým hororový scenár nenapísal, tak som chcel začať s niečim jednoduchším. Taktiež mám štyri sestry a niektoré elementy z filmu by mi určite neodobrili. Nechcel som sa ich dotknúť a keďže som bol vždy fanúšikom Hitchcocka, rozhodol som sa zostať niekde medzi. Bola to pre mňa asi najlepšia voľba. Divákov chcem v prvom rade zabaviť a to natoľko, že sa pridajú ku mne na moju cestu a dostaneme sa k ďalšiemu filmu.

Horormagória: V samotnom traileri sa nachádza pár zaujímavostí. Na stene je vidieť nemecký nápis na stene “Z tohto domu nikto živí neodíde” a na začiatku je náznak spojitosti s WW II a s Nacizmom. Čo bolo za týmto rozhodnutím? Čo Vás inšpirovalo?

Michael G. Kehoe: V minulosti som napísal akčný/dobrodružný príbeh o elitnej jednotke Templárov a v podstate ide o spojenie dvoch scenárov. Nechcem toho veľa prezradiť, ale konečná časť scenára sa volá “Kríž a meč.” Tento záver je napojený na príbeh tohto filmu. Ide o odlišné žánre, ale spravilo mi radosť vedenie toho, že som mohol dve idey navzájom spojiť, aj keď sú tak veľmi odlišné.

Horormagória: Hľadali ste inšpiráciu v iných hororových filmoch a v iných režiséroch?

Michael G. Kehoe: Klamal by som, keby som tvrdil, že vo filmoch inšpiráciu nehľadám. Ako filmár sledujem filmy a keď zazriem zaujímavý uhol alebo špecifický pohyb kamery, spravím si poznámku a neskôr sa tomu snažím dať svoj rukopis.

Horormagória: Ako režisér a scenárista máte pestrú kariéru. Dobrodružné filmy, drámy, komédie. The Hatred je Vašim prvým hororovým filmom za ktorým stojíte ako hlavná kreatívna sila. Líšil sa v niečom samotný proces oproti predchádzajúcim projektom?

Michael G. Kehoe: Áno, bol úplne odlišný. Dostal som sa na rôzne temné cestičky. Nie moc vrámci násilia a krvi, ale napätia. Čakanie na smrť je desivejšie, než smrť samotná.

Horormagória: K spolupráci sa Vám podarilo priniesť Maleka Akkada, producenta filmov Halloween z roku 2007 a Halloween II z roku 2009. Ako k tejto kolaborácii prišlo a čo Malek priniesol na stôl?

Michael G. Kehoe: Maleka som spoznal pracovne na sete produkcie filmu Halloween. Už predtým sme sme sa poznali na rôznych úrovniach. Keď náš krátky film (Hush, pozn. redakcie) ukončil svoju festivalovú púť, môj dobrý kamarát spravil jeden telefonát a dal všetko do pohybu. Ja, Malek a Tommy Harper sme sa stretli a diskutovali o filme a ako ho dostať na obrazovky. Malek sa okamžite ponoril do príbehu a chytil sa produkcie. Jeho prínos sa teda týkal hlavne príbehu. Počas nakrúcania stál vedľa mňa a pomáhal mi dostať z každého momentu maximum. Bol neskutočne oddaný príbehu. Zaujal ma svojim nadšením.

Horormagória: Taktiež ste znovu spolupracovali s kinematografom Johnom T. Connorom a s filmovým editorom Michaelom Trentom. Dvaja dôležití ľudia na dosť odlišných pozíciach. Čo sa skrýva za tým, že sa Vám s nimi tak dobre pracuje?

Michael G. Kehoe: Michael Trent a John T. Connor sú dynamickým duom. Obaja milujú filmové umenie tak ako ja a máme spoločný prístup k deju a k obrazu. John sa vie napojiť na moju myseľ a dostať z nej viac ideí, ktoré vieme hneď implementovať. Napríklad, keď poviem “Tú kameru by som chcel mať tu.” John to okamžite doplní o víziu štýlom “Áno, môžeme ju posúvať touto cestou a scénu natočiť z tohto uhla.” John jednoducho myslí dva kroky dopredu. Michael Trent vie vytvárať skvelé momenty z nezostrihaných scén, ktoré mu odovzdáme. Dáva im “Trentov dotyk” a keď mi neskôr ukazuje, čo vytvoril, nedokážem tomu uveriť. Vie skvele využiť surovú nahrávku a strihmi ju okoreniť tak, že mu niekoľkokrát poviem “Počkaj! Prehraj to ešte raz.” Vyzerá to odlišne od toho, ako som si to predstavoval v hlave. Obaja sú hlavne skúsení filmári. Platí staré známe “Vždy sa obklop ľuďmi, ktorí sú múdrejší ako ty.” Sú mi ako rodina a vidíme veci takmer rovnako, no vždy ma dokážu fascinovať svojou kreativitou.

Horormagória: Čomu bude nasledovať po oficiálnom vydaní filmu? Pracujete na iných projektoch?

Michael G. Kehoe: Áno, Tommy Harper a ja sme napísali scenár s názvom KEFLAVIK. Bude sa točiť na Islande za spolupráce s talentovaným a kreatívnym producentom Kristinnom Thordarsonom z produkčnej spoločnosti Truenorth Productions. Pôjde o sci-fi triler. Viac o tom ale neskôr!

Horormagória: Kedy a na akých platformách The Hatred vyjde?

Michael G. Kehoe: Niekedy na jeseň. Viac informácií prinesieme čoskoro!

Horormagória: Ukončme rozhovor s jednou tradičnejšou otázkou. Päť Vašich najobľúbenejších hororov a prečo práve tie?

Michael G. Kehoe: Vedel som, že sa ma na to spýtate!

  1.  Alien
  2.  The Changeling (hrá tam George C. Scott)
  3.  The Thing
  4.  The Exorcist
  5.  Halloween
  6.  The Shining
  7.  Let the Right One In
  8.  The Shining (Opäť)
  9.  Jaws
  10.  28 Days Later

Uviedol som ich desať, lebo by bolo nefér vynechať snímky, ktoré ma tak veľmi ovplyvnili vo filmovom napätí. Všetky tieto filmy ma fascinujú hlavne tým, že sa v nich nachádzajú tzv. tiché momenty, ktoré naznačujú posun deja jedným smerom, no nakoniec diváka zavedú úplne opačne. To je pre mňa skutočná zábava.

Ak máte nejaký otázky, napíšte nám ich do komentárov.

Michaela nájdete na:

Instagram: mikehoe11

Twitter: @MikeyKehoe

Druhý trailer:

Oficiálne zábery z produkcie a samotný Michael G. Kehoe:

Michael G. Kehoe, IMDB.com
THE_HATRED_01 – Sarah Davenport plays Regan (foreground) and Shae Smolik
plays Irene (Background) in ‘The Hatred’.
(c) 2016 Big Rock Films, LLC. All rights reserved.
THE_HATRED_02 – Bayley Corman plays Samantha in ‘The Hatred’.
(c) 2016 Big Rock Films, LLC. All rights reserved.
THE_HATRED_03 – Gabrielle Bourne plays Layan in ‘The Hatred’.
(c) 2016 Big Rock Films, LLC. All rights reserved.